Menu

Sådan gik den sorte dag i 2015

Der var mange der havde forventet at Black Friday i 2015 ville overgå alle de forrige, også os her på Blackfridaydanmark.dk. Selve kendskabsgraden til dagen er steget eksplosivt blandt forbrugerne fra hele 68% til imponerende 98%. Den meget aggressive markedsføring omkring dagen fra nogen af de store virksomheder(som fx elgiganten), har gjort deres til at få folk op ad sofaerne og ud i butikkerne(eller hen til computeren om ikke andet). Vi er som danskere rigtig glade for at spare penge og derfor falder en dag som denne også i rigtig god hos mange af os.

På selve dagen var der ifølge FDIH et overraskende højt antal af forbrugere der forventede at handle på selve dagen. Hele 23,6% havde nemlig tænkt sig at trykke på købsknappen så snart de faldt over de rigtige tilbud. Det endte dog faktisk med at forbrugerne igen overraskede med at der var hele 28% der handlede på selve dagen. Igen har de mange virksomheder der har deltaget på dagen, været godt til at hype og markedsføre dagen op til noget helt særligt, hvilket har bidraget til den høje handels volume.

Også hos Post Danmark mærkede man at der blev handlet igennem. Der blev sendt rigtigt mange pakker, og selv helt hen i slutningen af ugen kunne man mærke at der havde været rigtig godt gang i den. Det tyder på at danskerne virkelig har taget den ellers noget gamle amerikanske tradition til sig.

Vi her på Blackfridaydanmark tror ikke at udviklingen har tænkt sig at stoppe. I takt med at alle virksomhederne kan se potentialet i at deltage i Black Friday vil det øge presset på priserne på selve dagen, hvilket igen vil overbevise flere danskere om at shoppe. Derudover er det egentlig også bare en rigtig fin dag til at få overstået en masse af juleshoppingen til nogen rigtig gode priser.

På jagt efter vilde Black Friday tilbud?

Vores oversigt over Black Friday er helt sikkert noget for DIG. Her får du en super simpel oversigt over alle de bedste danske butikker der holder Black Friday!

Gå til oversigten!