Menu

Black Friday som erhvervsdrivende – hvordan får jeg mest ud af dagen?

Der hersker efterhånden ingen tvivl om, at Black Friday er en stor dag for både kunder og erhvervsdrivende. Virksomhedsejere har mulighed for at få nye kunder ind i butikken og måske få solgt ud af gamle varer. Samtidig har forbrugerne mulighed for at gøre en god handel – det giver en win-win situation. Men hvordan får man mest ud af Black Friday, hvis man er virksomhedsejer? Det kan du få inspiration til her.

Planlæg dagen i god tid

Du bør allerede gå i gang med at planlægge din Black Friday nogle måneder før dagen rent faktisk finder sted. Venter du til sidste øjeblik, kan det være, at du ikke kan nå at få del i nogle af de gode tilbud fra dine leverandører, og så har du måske ikke så meget margin af give af på dine produkter. Sæt dig ned og lav et overblik over, hvilke produkter du gerne vil tilbyde til dine kunder og muligvis også i hvilket prisleje, du gerne vil ligge tilbuddene i. Her efter kan du gå i gang med at forhandle priser med dine leverandører. Jo bedre købmandskab du kan lave, jo bedre bliver dagen også for dig.

Sørg for at have teknikken på plads

En vigtig ting i forhold til Black Friday er at sørge at ens hjemmeside er gearet til at tage imod de mange besøgende. Der er ikke meget ved at bruge lang tid på forberedelserne for at have en webshop der går ned så snart tilbuddene åbner.

Tre tip til at overleve Black Friday trafikken:

  1. Brug Caching plugins som fx WP Super Cache
  2. Ordentlig hosting via Hosting4real.net eller lignende
  3. En wordpress serviceaftale så du er 100% sikker på alt er klar

Overvej tilbud ved køb af mere

Står du og skal af med en masse varer, kan det give mening at lave tilbud, hvor kunden sparer penge ved køb af flere produkter. Det kunne for eksempel være ”køb 3 t-shirts for 2 t-shirts pris”. Disse tilbud har ofte en god virkning på de varer, som dine kunder skal købe igen og igen. Det kunne være på t-shirts, sokker eller måske endda på dagligvarer. Det giver også lidt spænding for dine kunder, så det ikke kun er besparelser, de vil møde hos dig på Black Friday.

Dine kunder skal vide, at du holder Black Friday

Det der afgør, om du får en god eller dårlig Black Friday er, hvor god du er til at informere dine kunder omkring dine tilbud. Gør brug af alle dine kanaler til at proklamere, at du afholder Black Friday. Del dine tilbud på sociale medier, i butiksvinduet og på din hjemmeside. Kunderne bliver i forvejen bombarderet med tilbud op til Black Friday, og er du ikke også synlig, vil du blive overset.

For at skille sig ud kan det være godt at gøre brug af en mere kreativ vinkel end dine konkurrenter. Det kan være gennem en personlig markedsføring eller andet, der skiller sig ud – for eksempel gode priser.

 

På jagt efter vilde Black Friday tilbud?

Vores oversigt over Black Friday er helt sikkert noget for DIG. Her får du en super simpel oversigt over alle de bedste danske butikker der holder Black Friday!

Gå til oversigten!